Review: The Crew Wild Run

4 Min Read

Disclaimer: Deze review heb ik in 2015 gemaakt. Maar nooit geupload. En nu The crew Motorfest voor de deur staat eind 2023 vond ik het wel een leuk idee om een review van The crew wild run, The crew 2 temaken als een soort van throw back. Nu krijgen jullie de review te lezen, houd wel even in je achterhoofd dat het een game uit 2015 is.

The Crew Wild Run review

Als autoliefhebber keek ik reikhalzend uit naar de release van The Crew, een open wereld racegame ontwikkeld door Ivory Tower en uitgegeven door Ubisoft. Nu ik de kans heb gehad om deze game te spelen, kan ik met overtuiging zeggen dat het een spannende en meeslepende ervaring biedt voor fans van het racegenre.

Een van de eerste dingen die opvallen in The Crew is de enorm gedetailleerde en uitgestrekte open wereld. Het spel speelt zich af in een geschaalde versie van de Verenigde Staten, waardoor spelers kunnen genieten van iconische steden, prachtige landschappen en uitgestrekte snelwegen. Het gevoel van vrijheid dat deze open wereld biedt, is werkelijk indrukwekkend. Of ik nu door de drukke straten van New York scheurde of de prachtige zonsondergangen van de Grand Canyon bewonderde, de omgevingen waren adembenemend en zorgden voor een meeslepende race-ervaring.

De variëteit aan voertuigen in The Crew is ook een sterk punt van de game. Met een breed scala aan auto’s, variërend van muscle cars tot off-road voertuigen en supersnelle hypercars, is er voor elk wat wils. Bovendien kunnen spelers hun auto’s aanpassen en upgraden met een uitgebreid assortiment aan onderdelen, waardoor ze hun voertuigen naar hun eigen smaak kunnen personaliseren en optimaliseren voor verschillende racestijlen.

Een ander aspect dat indruk op me maakte, was de naadloze integratie van singleplayer- en multiplayer-functionaliteit. Of je nu ervoor kiest om solo te spelen of deel te nemen aan spannende races en uitdagingen met andere spelers, de overgang verloopt soepel en zonder onderbrekingen. De online multiplayer-modus biedt de mogelijkheid om met vrienden samen te werken in coöperatieve missies of tegen hen te racen in spannende PvP-races. Dit zorgt voor een dynamische en sociaal verbonden ervaring die de levensduur van de game aanzienlijk verlengt.

Een aspect dat The Crew echt uniek maakt, is de ambitieuze schaal van de game. De mogelijkheid om van kust tot kust te reizen in een virtuele versie van de Verenigde Staten is een opwindende en bevredigende ervaring. De verschillende uitdagingen, missies en races die verspreid zijn over het hele land, zorgen ervoor dat spelers voortdurend nieuwe gebieden kunnen ontdekken en zich nooit vervelen. De verscheidenheid aan terreinen en omgevingen houdt de gameplay fris en interessant.

Hoewel The Crew veel te bieden heeft, zijn er ook enkele kleine minpunten. Zo voelde de besturing van sommige voertuigen soms een beetje zwaar en minder responsief dan ik had gehoopt. Bovendien kunnen de laadtijden tussen races soms wat lang duren, wat de flow van de gameplay enigszins kan onderbreken.

Al met al biedt The Crew een opwindende en uitgebreide race